Säsongen 25/26
Aktiva medlemmar betalar medlemsavgift och spelaravgift. Stödmedlemmar betalar endast medlemsavgift.
För att bli stödmedlem, klicka här.
Medlemsavgift
Stödmedlem | 300 kr |
Spelaravgift (inkl. medlemsavgift)
A-lag A-lag div 4 |
500 kr 3500 kr |
Junior | J18 15.500 kr, J20 14.500 |
U16 (Team 10) | 10.500 kr |
U15 (Team 11) | 9.650 kr |
U14 (Team 12) | 8.300 kr |
U13 (Team 13) | 7.950 kr |
U12 (Team 14) | 6.800 kr |
U11 (Team 15) | 6.450 kr |
U10 (Team 16) | 5.500 kr |
U9 (Team 17) | 4.800 kr |
U8 (Team 18), ej seriespelande | 3.100 kr |
Hockeyskola/Flickhockeyskola | 750 kr |
Easy Hockey | 800 kr |
Veteraner | 3.000 kr |
Rekreationsspelare | Herr 3.250 kr Dam 3.250 kr |
Spelaravgiften faktureras efter lagtillhörighet och ej ålder.
25% av spelaravgiften faktureras under juni, resterande del i augusti via SVEA Bank med hanteringen av fakturering. Uppdelning av betalningen kan ske, men görs direkt med SVEA bank.
För tillkommande spelare under säsongen skall avgiften vara klubben tillhanda senast inom 4 veckor efter registrering. Avgiften beräknas då på kvarvarande säsong. Spelare som självmant väljer att lämna föreningen under pågående säsong återbetalas inte spelaravgiften.
Fakturan skickas via mejl med SVEA Bank som avsändare.
Vid obetald avgift får spelare inte deltaga på match eller träning, om inte avgiften är betald senast inom 2 veckor efter påminnelse.
Förutom ovanstående avgifter tillkommer olika klubbaktiviteter för spelare i föreningen:
Olika typer av lotterier arrangeras under säsongen och alla spelare skall sälja ett visst antal lotter.
Bingolotter säljs till jul/nyår och alla spelare ska sälja ett visst antal eller köpa sig fria för ett förutbestämt belopp.
Ungdomslagen ska även hjälpa till i entrén på våra A-lagsmatcher utifrån ett rullande schema.
Medlemsavgift:
Som medlem är du med och stöttar Tumba Hockeys verksamhet, bidrar till ungdomars hockeyutbildning och du har rösträtt på årsmöten. Samtliga verksamma och aktiva inom föreningen måste vara medlem i densamma och betala medlemsavgift.
Medlemsavgiften betalas årligen för perioden 1 juli – 30 juni
Spelaravgift:
Spelaravgiften är ett av flera sätt att täcka föreningens utgifter för idrottsverksamheten. Exempel på områden där spelaravgiften disponeras:
- Uppstartsvecka (dagliga is- och fyspass samt lunch och mellanmål)
- Licenser och serieavgifter (gäller vid anmälning av ett lag i serien)
- Nödvändiga administrativa göromål såsom övergångar, administration av Svenska lag, bokning av matcher och turneringar och andra kansligöromål.
- Löner till cafeteriapersonal och kanslist
- Registreringar av spelare till Ishockeyförbundet
- Försäkring
- Matchställ (matchtröja hemma/borta) samt damasker
- Utbildningskostnader för ledare, tränare, domare och funktionärer
- Egna tränarutbildningar för klubbens ledare
- Istider vecka 39-14
- Träningsdräkter för Huvudledare inkl. hjälm och handskar om så behövs
- Fri entré till A-lagsmatcher
- Tillgång till klubblokalen med taktikskärm (bokas via lagmejlen)
- Tillgång till gymmet i mån av plats.
- Stöd i tränar/ledarfrågor
Hur beräknas avgifterna?
Styrelsen föreslår en verksamhetsplan för fastställande av årsmötet som skall hållas i juni. Med verksamhetsplanen följer en budget, som baseras på klubbens totala kostnader och intäkter utifrån den verksamhetsplan som beslutats. Föreningens ambition är att erbjuda en prisvärd hockeyupplevelse för varje spelare där spelarens utveckling och trivsel prioriteras högt.
Föreningens ekonomiska mål har under många år varit att verksamheten skall som lägst vara i “balans” och helst generera visst överskott för att klara ev. kommande ekonomiskt svagare perioder. Klubbens arbete skall präglas av en helhetssyn där alla nivåer är lika viktiga och skall bidra till att våra spelare kan utvecklas från knatte till A-lagsspelare. Ambitionen är att såväl ungdomsblocket som representationsblocket över tid skall vara “självbärande” och alla skall bidra till klubbens gemensamma kostnader. Tumba Hockeys framgångar både på junior- och seniorsidan bygger på denna helhetssyn. Träningsavgiften för olika årskullar beslutas och fastställs före varje säsongsstart av styrelsen. Medlemsavgiften beslutas av årsstämman.
Hur används avgiften?
Alla är med och delar på våra centrala kostnader samt täcker sitt lags/åldersgrupps specifika kostnader. Exempel på större kostnader är löner och sociala avgifter, resor, lokaler och hallar, material, anmälningsavgifter, information och utbildning, licenser, övergångar, spelarkortsavgifter m.m. Avgifterna gäller från det att man börjar i Hockeyskolan till dess att man når representationslaget.
Lottförsäljning
Utöver den direkta spelaravgiften, som faktureras, behöver Tumba Hockey som nästan alla andra idrottsföreningar kompletterande finansiering genom att lag/spelare svarar för försäljning av lotter, varor eller liknande. Sådan skyldighet beslutas av styrelsen och gäller lika för alla aktiva medlemmar. Undantag brukar göras för hockeyskola och Easy Hockey.
Lotterier för säsongen 2025/26
Vi fortsätter med våra försäljningsaktiviteter via lotterier, som är en viktig del av föreningens finansiering. Här är vad som gäller för kommande säsong för samtliga lag (gäller ej Hockeyskolan samt Team18):
Julbingolotter
- 20 enkellotter + 5 dubbellotter per spelare
- Möjlighet att köpa sig fri: 1 200 kr
Påskbingolotter
- 10 enkellotter + 5 dubbellotter per spelare
- Möjlighet att köpa sig fri: 800 kr
Reselotter
- 10 lotter per familj á 100 kr/st
Spelarförsäkring
Vi inom Tumba Hockey, precis som alla föreningar i Sverige, har tecknat en spelarförsäkring via Ishockeyförbundet. Vid eventuell skada ska spelaren alt. målsman anmäla skadan direkt till försäkringsbolaget Gjensidige.
Länk till försäkringsfrågor: https://www.gjensidige.se/foretag/partners/ishockey
Avgifter publik A-lag
Entré A-lagsmatch - 80 kronor
Årskort A-laget, inklusive kaffe och samtliga hemmamatcher, playoff och eventuell kvalserie - 1 000 kronor