Godkänn kakor
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
Igår, 09:54 0 kommentarer
Sommaren är här, och det är skönt. Några veckor till på jobbet innan en efterlängtad semester startar! Läget i mina lag är under kontroll skulle jag säga. Visst några fler spelare på plats, och någon mer tränare hade varit skönt. Men jag är positiv till att allt kommer falla på plats.
Just nu jagar vi sponsorer till A-lagets nya matchställ, så om du har ett företag och vill synas ihop med Tumba Hockey och bli en del av vårt nätverk så hör av dig till mig på: niklas.persson@tumbahockey.se
Spelarna har just nu sommarledigt från oss i Tumba Hockey och sköter sin egen träning. Försäsongen har sett bra ut och framförallt U18 där Johan och Pontus gjort ett bra jobb med killarnas fys. laget ökade sina testresultat med 27% under fysmånaderna. Sjukt bra jobbat av spelare och ledare!
På U20 söker vi målvakt, så är du keeper och vill vara med och hjälpa oss i jakten på en plats i regional tveka inte att höra av dig till mig eller ledarna i U20!
I A-laget försöker vi fylla de sista lediga platserna med spelare. Vi ligger rätt mycket bättre till än förra säsongen vid den här tidpunkten. Så det känns som vi har läget under kontroll och jag har ingen oro. Ännu. Jag är dock lite fascinerad över hur svårt det ska vara att bestämma sig. Vi kommer ha en riktigt bra verksamhet, och ja det är lite underligt hur knepigt det ska vara att bestämma sig, kan jag tycka.
Jag vidhåller ju också att jag tycker det är synd att spelare i alla åldrar jagar platser i högre divisioner till varje pris. Man är beredd att vänta in i det sista för att fylla sista platsen i ett lag i högre serie, där man med stor sannolikhet kommer ha en mindre roll, mindre istid mindre spel i viktiga situationer.
Speciellt om du är ung, så är det ju så mycket viktigare att spela mycket, får ett stort förtroende än att spela i "rätt serie". Jag är rätt säker att en del spelare som tex vi förhandlat med men som valt en mindre roll i ett lag i högre serie varit bättre spelare och fått en större roll i en högre serie om dom valt att spela med oss en säsong eller två, med massor av istid en viktig roll och stort ansvar.
Nu ska ni få återgå till solen i hängmattan!
På återseende!
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies